TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

اندازه گیری معیارهای شکست بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت دارایی است. شاخص MTTR می تواند به ما بگوید که تیم نگهداری و تعمیرات ما چقدر کارآمد است ، شاخص MTBF به قابلیت اطمینان تجهیزات ما اشاره می کند و MTTF سعی می کند طول عمر متوسط دارایی های غیر قابل تعمیر را تخمین بزند.

اینها به هیچ وجه تنها شاخص های مربوط به نگهداری و تعمیرات و KPI نیستند که ارزش ردیابی دارند. با این حال از آنجایی که این شاخص ها بسیار محبوب هستند ، بنابراین ما نیز به آنها توجه بیشتری می دهیم.

ردیابی و مدیریت خرابی تجهیزات و دستگاه ها برای هر سازمانی که برای ارائه محصول یا خدمات خود به دارایی های فیزیکی متکی است ضروری می باشد. این تنها راه برای به حداقل رساندن اختلالات عملیاتی خواهد بود.

 

برای هر یک از معیارهای اعلام شده به موارد زیر خواهیم پرداخت :

  • توضیح می دهیم که چه اندازه گیری می شود و چرا مفید است
  • نمایش گرافیکی ارائه می دهیم
  • برای نشان دادن نحوه محاسبه آن از یک مثال استفاده می کنیم
  • و درمورد آنچه می توانید برای بهبود آنها انجام دهید بحث خواهیم کرد

 

مقدمه ای برای معیارهای شکست

حتی کارآمدترین تیم های نگهداری نیز خرابی تجهیزات را تجربه می کنند. به همین دلیل برنامه ریزی برای آنها بسیار مهم می باشد.

 

اما اولاً ، خرابی تجهیزات به چه صورت است؟

عدم موفقیت در درجات مختلف وجود دارد (به عنوان مثال شکست جزئی یا کلی). در ابتدایی ترین اصطلاحات ، خرابی به این معنی است که یک سیستم ، جز component یا دستگاه، دیگر نمی تواند نتایج دلخواه خاصی را ایجاد کند. حتی اگر یک قطعه از تجهیزات تولیدی همچنان در حال کار و تولید اقلام باشد ، اگر مقادیر مورد انتظار را تحویل ندهد ، از کار افتاده است.

 

مدیریت صحیح شکست به معنای به حداقل رساندن تأثیر منفی آن است. برای کمک به شما در مدیریت موثر خرابی ها ، چندین معیار مهم باید کنترل شوند. درک این معیارها حدس و گمان را از بین می برد و مدیران نگهداری و تعمیرات را با داده های سختی که برای تصمیم گیری آگاهانه نیاز دارند ، توانمند می کند.

معیارهای اصلی شکست برای توجه به کدام موارد هستند؟ ما در مورد 3 مورد بحث خواهیم کرد:

نمایش دقیق تر نمودار هر یک از معیارها در بخشهای مربوط به آن وجود دارد. نمودار فوق فقط یک مثال برای ارائه رابطه بین این معیارها است.

 

قبل از هر چیزی ، بیایید به طور خلاصه به اهمیت داشتن داده های قابلیت اطمینان در پشت معیارهای شکست خود بپردازیم.

 

اهمیت داده های قابلیت اطمینان

پشتوانه داده های قابلیت اطمینان از نظر صحت جمع آوری و دقیق بودن داده ها، برای ایجاد پیشترفت در کاهش خرابی تجهیزات بسیار مهم می باشد.

آمار شکست سطح بالا به مقدار قابل توجهی از داده های معنی دار نیاز دارد. همانطور که در محاسبات زیر نشان خواهیم داد ، ورودی های زیر باید به عنوان بخشی از سابقه نگهداری شما جمع آوری شوند:

  • ساعت کار صرف هزینه های نگهداری و تعمیرات
  • تعداد خرابی ها و تعمیرات
  • زمان عملیاتی

 

هر چقدر هم که ضبط ارقام مربوط به نگهداری خسته کننده باشد ، این موضوع یک بخش اساسی در بهبود عملیات نگهداری است - شناسایی مواردی با نرخ خرابی بالا و یافتن دلیل اصلی این خرابی ها.

 

این فرآیند وقتی به صورت دستی انجام شود می تواند به صورت دردناکی وقت گیر باشد ، اما با CMMS حرفه ای مانند نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات ما، بسیار ساده خواهد بود. سیستم CMMS ما به شما امکان می دهد هنگام انجام کارهای نگهداری ، به سرعت و به راحتی اطلاعات قابل اعتماد مربوط به ساعت کار و زمان خاموش را در پنل کاربری خود ثبت کنید. علاوه بر این ، نرم افزار مدیریت نت ما تمام محاسبات MTTR و MTBF را به صورت خودکار برای شما اجرا می کند.

جمع آوری داده های نادرست می تواند مسائل زیادی ایجاد کند. اینکه تکنسین های نگهداری و تعمیرات ممکن است گاهی اوقات رقم اشتباهی را یادداشت کنند، فقط یکی از نمونه های آن است. یک مسئله بالقوه بسیار بزرگتر غفلت از ثبت وظایف است که منجر به ناقص بودن داده می شود.

 

اگر اطلاعات از دست رفته یا نادرست باشد ، معیارهای شکست شما در اطلاع رسانی تصمیمات در مورد بهبود عملیات بی فایده است. از این بدتر ، اگر از غیر قابل اعتماد بودن داده ها بی اطلاع باشید ، ممکن است در نهایت تصمیماتی عملیاتی بگیرید که می تواند ضد تولید و مضر باشد.

 

MTTR  (میانگین زمان تعمیر) چیست؟

میانگین زمان تعمیر (MTTR)  به مقدار زمان لازم برای تعمیر سیستم و بازگرداندن آن به عملکرد کامل اشاره دارد.

ساعت MTTR با شروع تعمیرات، شروع به تیک زدن می کند و تا زمان بازیابی کارها ادامه می یابد.

 

این زمان شامل موارد زیر می باشد:

  • زمان عیب یابی و تشخیص مشکل
  • زمان تعمیر
  • دوره آزمایش
  • زمان جمع آوری و راه اندازی دارایی

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص MTTR 

چگونه MTTR را محاسبه می کنید؟

برای محاسبه MTTR ، کل زمان تعمیر را بر تعداد کل اقدامات تعمیراتی در یک بازه زمانی مشخص تقسیم کنید. به عبارت دیگر ، شما باید زمانی را که برای تعمیرات صرف کرده اید با هم جمع نموده و آن را بر تعداد تعمیراتی که در همان بازه زمانی انجام داده اید تقسیم کنید.

برای مثال، پمپی را تصور کنید که در طول یک روز کاری سه بار از کار می افتد. تعمیر اول 30 دقیقه طول کشید ، در حالی که دو تعمیر دیگر فقط 15 دقیقه به طول انجامید. در این مورد:

MTTR = (30 + 15 +15) / 3

MTTR = 60 / 3

MTTR = 20

در نتیجه، میانگین زمان برای انجام تعمیرات (MTTR) در آن پمپ 20 دقیقه است.

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص MTTR 

چند نکته که باید توجه داشته باشید:

  • به طور معمول ، هر نمونه از خرابی از نظر شدت متفاوت خواهد بود ، بنابراین در حالی که برخی از حوادث برای تشخیص و ترمیم ، به روزها زمان نیاز دارند ، رفع برخی دیگر تنها چند دقیقه طول می کشد. از این رو ، MTTR به طور متوسط آنچه انتظار می رود را ارائه می دهد.
  • اگر اندازه نمونه شما کوچک است ، ممکن است لازم باشد موارد غیر معمول را حذف کنید که نتایج را گمراه می کند. به عنوان مثال ، کسی در طی مراحل تعمیر مرتکب اشتباه بزرگی می شود که اساساً هرگز اتفاق نمی افتد ، که باعث می شود روند تعمیر چند روز طولانی شود (برای کاری که در غیر این صورت در کمتر از یک ساعت انجام می شود).
  • برای دستیابی به نتایج قابل اعتماد ، هر تعمیر باید توسط پرسنل با مهارت و آموزش دیده انجام شود که می تواند رویه های کاملاً مشخصی را دنبال کند.
  • راه حل های مدرن CMMS اغلب MTTR را برای شما ردیابی و محاسبه می کنند. از تکنسین ها خواسته می شود تأیید کنند که هنگام بستن سفارش کار ، چه مدت زمان برای انجام تعمیرات صرف کرده اند.

 

چرا MTTR مفید است؟

اگر دارایی در دست تعمیر باشد ، به این معنی است که زمان خرابی را تجربه می کند. خرابی های مکرر و دوره های طولانی مدت خرابی ، در دسترس بودن تجهیزات و زمان مصرف تجهیزات را کاهش می دهد.

این موضوع به نوبه خود تأثیر نامطلوبی بر نتایج کسب و کار دارد. این امر خصوصاً در مورد فرآیندهایی که حساسیت خاصی به خرابی دارند بیشتر است. در یک محیط تولید ، زمان طولانی برای تعمیر منجر به از دست رفتن مهلت های تولید ، افزایش هزینه های نیروی کار ، از دست دادن درآمد و انواع مسائل عملیاتی می شود.

درک MTTR ابزاری مهم برای هر سازمان است زیرا به شما می گوید با چه کارایی می توانید به دارایی های خود پاسخ دهید و آنها را ترمیم کنید. اکثر سازمان ها به دنبال کاهش MTTR با یک تیم نگهداری و تعمیرات داخلی هستند که با منابع لازم ، ابزارها ، قطعات یدکی و نرم افزار CMMS پشتیبانی می شود.

 

مدیران نگهداری و تعمیرات می توانند از شاخص MTTR برای اطلاع از تصمیمات مربوط به نگهداری و تعمیرات مانند موارد زیر استفاده نمایند :

  • تجزیه و تحلیل در مورد تعمیر در مقابل جایگزینی تجهیز
  • آیا آنها نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در آموزش کارکنان نگهداری دارند
  • آیا آنها نیاز به ارتقاء رویه های عملیاتی و گردش کار دارند

 

راه های کاهش MTTR

هر سیستم نگهداری و تعمیرات کارآمد باید بررسی کند که چگونه MTTR را تا حد ممکن کاهش دهد. این موضوع را می توان به چند روش مختلف انجام داد :

1- فرآیندهای مدیریت قطعات یدکی و مدیریت موجودی دارایی را بهینه کنید. این موضوع به شما اطمینان می دهد که تکنسین ها در صورت نیاز به ابزار و قطعات یدکی سریع دسترسی پیدا می کنند.

2- برای ردیابی سلامت و عملکرد دستگاه از سنسورهای کنترل وضعیت استفاده کنید. در حالی که باید از سنسورها برای جلوگیری از خرابی های غیرمنتظره استفاده شود ، همچنین می توان از داده های سنسور برای تسریع روند تشخیص و عیب یابی استفاده کرد. علاوه بر این ، ردیابی علائم خرابی می تواند به پرسنل نگهداری وقت بیشتری بدهد تا تمام منابع مورد نیاز برای انجام تعمیر را فراهم کنند.

3- نرم افزار CMMS را پیاده سازی کنید. راه حل های سیستم CMMS به تکنسین ها امکان دسترسی سریع به سابقه نگهداری و تعمیرات (گزارش ها ، سوابق ، یادداشت های مربوط به تعمیرات قبلی و ...) را می دهد که می تواند روند تعمیر را تسریع کند.

4- روند تعمیر را ساده کنید. برای تعمیراتی که به طور منظم انجام می شوند ، روشهای استاندارد و چک لیست نگهداری را ایجاد کنید.

5- از آموزش مناسب اطمینان حاصل کنید. اگر می خواهید کار به درستی و در یک بازه زمانی مناسب انجام شود ، تکنسین هایی که تعمیرات را انجام می دهند باید واجد شرایط باشند و بدانند که آنها چه کاری انجام می دهند.

 

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص MTTR

میانگین زمان تعمیر در مقابل میانگین زمان بهبودی

MTTR دارای معانی مختلفی است. دو مورد مهم برای بحث ما "میانگین زمان برای تعمیر" (در بالا بحث شد) و "میانگین زمان بهبودی" هستند.

میانگین زمان برای بازیابی یک اندازه گیری از زمان بین نقطه ای که در آن شکست اول اتفاق افتاده تا نقطه ای که در آن تجهیزات به عملیات برگردانده شده است. بنابراین ، علاوه بر زمان تعمیر ، دوره آزمایش و بازگشت به حالت عادی کار و زمان اطلاع رسانی خرابی را ضبط می کند.

اگرچه هر دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اما نیاز به تمایز در چارچوب توافق نامه های سطح خدمات SLA  و قراردادهای نگهداری مهم می شود.

 

MTBF (میانگین زمانی بین خرابی ها) چیست؟

میانگین زمانی بین خرابی ها ، زمان پیش بینی شده ای را که بین یک خرابی قبلی یک سیستم مکانیکی / الکتریکی تا خرابی بعدی در هنگام کار عادی می گذرد ، اندازه گیری می کند. به عبارت ساده تر ، MTBF به شما کمک می کند تا بدانید که قبل از وقوع شکست برنامه ریزی نشده بعدی ، تجهیز مورد نظر چه مدت کار کند.

محاسبه MTBF برای سیستم های قابل تعمیر استفاده می شود و واحدهایی را که برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه خاموش می شوند (کالیبراسیون مجدد ، سرویس ، روغن کاری) یا تعویض معمول قطعات پیشگیرانه در نظر نمی گیرد. در عوض ، خرابی هایی را که به دلیل شرایط طراحی رخ داده و لازم است قبل از تعمیر واحد از کار خارج شود ، ثبت می کند.

بنابراین ، در حالی که شاخص MTTR بر در دسترس بودن تأثیر می گذارد ، شاخص MTBF در دسترس بودن و قابلیت اطمینان را اندازه گیری می کند. هرچه رقم MTBF بالاتر باشد ، سیستم احتمالاً قبل از خرابی بعدی، زمان بیشتری کار می کند.

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص MTBF

چگونه MTBF را محاسبه می کنید؟

به صورت ریاضی ، گذشت زمان از یک خرابی تا خرابی دیگر با استفاده از مجموع زمان کار تقسیم بر تعداد خرابی ها ، محاسبه می گردد.

با نگاهی به نمونه پمپی که در MTTR ذکر کردیم ، از زمان انتظار 10 ساعته ، 9 ساعت کار کرد و به مدت یک ساعت در سه نوبت از کار افتاد. بنابراین:

MTBF = 9 hours / 3 repairs

MTBF = 3 hours

در نتیجه ، پمپ به طور متوسط هر 3 ساعت خراب می شود.

 

به خاطر داشته باشید این یک مثال بسیار ساده است. برای انجام هر نتیجه گیری لازم ، شما باید یک نمونه بسیار بزرگتر داشته باشید.

 

همانطور که از مثال بالا می بینید ، زمان تعمیر در محاسبه MTBF لحاظ نشده است.

جدا از شرایط طراحی که قبلاً ذکر شد ، عوامل مشترک دیگری تمایل دارند که شاخص MTBF سیستم ها را تحت تأثیر قرار دهند.

 

یکی از اصلی ترین این عوامل تعامل انسانی است. به عنوان مثال ، شاخص MTBF پایین می تواند نشان دهنده عملکرد نامناسب دارایی توسط اپراتورهای آن یا کار تعمیر ضعیف در گذشته باشد.

 

چرا MTBF مفید است؟

شاخص MTBF نشانگر مهمی در مهندسی قابلیت اطمینان است و ریشه در صنعت هواپیمایی دارد.

برای دارایی های حیاتی مانند هواپیما ، تجهیزات ایمنی و ژنراتورها ، MTBF شاخص مهمی از عملکرد مورد انتظار است. اگر مقدار MTBF زیاد باشد ، به این معنی است که تعداد قابل توجهی از خرابی ها را تجربه کرده اید که بر اثربخشی کلی تجهیزات و سایر معیارهای عملکرد تأثیر منفی خواهد گذاشت.

بنابراین ، تولیدکنندگان می توانند از میانگین زمان بین خرابی ها به عنوان معیار اندازه گیری قابلیت اطمینان و به عنوان ابزاری اساسی در مراحل طراحی و تولید بسیاری از محصولات استفاده کنند. امروزه معمولاً در طراحی سیستم های مکانیکی و الکترونیکی ، عملیات ایمن کارخانه ، تهیه محصول و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه MTBF نگهداری برنامه ریزی شده را در نظر نمی گیرد ، اما هنوز هم می توان از آن برای مواردی مانند محاسبه دفعات بازرسی برای جایگزینی های پیشگیرانه استفاده کرد.

اگر معلوم باشد که دارایی احتمالاً برای چند ساعت مشخص قبل از شکست بعدی کار خواهد کرد ، معرفی اقدامات پیشگیرانه مانند روغن کاری یا کالیبراسیون مجدد می تواند از بروز این خرابی جلوگیری کند.

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص MTBF

 

راه های افزایش MTBF

کارهای کوچک بسیاری وجود دارد که سازمان ها می توانند برای افزایش زمان بین خرابی ها انجام دهند. بعضی از آنها مانند لیست زیر هستند:

  • کارهای نگهداری و تعمیرات فعال تر انجام دهید. دارایی هایی که به درستی نگهداری شوند کمتر دچار نقص حیاتی می شوند. برای ایجاد و رعایت برنامه های نگهداری از نرم افزار CMMS استفاده کنید.
  • از قطعات تعویضی با کیفیت استفاده کنید. جستجوی ارزانترین کالاها هرگز بهترین تصمیم با دید مدیریتی بلند مدت نمی باشد. چنین سیستمی فقط به اندازه ضعیف ترین حلقه خود قوی است.
  • از مواد ورودی توصیه شده استفاده کنید. چه به اندازه مرغ موجود در سیستم فرآوری طیور و چه به ضخامت فویل مورد استفاده برای بسته بندی محصول ، هر دستگاهی برای کار با پارامترهای خاص طراحی شده است. به آن پارامترها احترام بگذارید.
  • از شرایط مناسب کار اطمینان حاصل کنید. هل دادن مداوم ماشین ها به بیش از حد خود راهی مطمئن برای کاهش عمر مفید و MTBF آنهاست.
  • برای اپراتورهای ماشین یک برنامه جامع پردازنده داشته باشید. دارایی ها باید با توجه به نحوه طراحی آن استفاده شوند. استفاده نامناسب منجر به MTBF کوتاه می شود.
  • گره های تجهیزات قدیمی و دارایی های پیر را درک کنید. در صورت امکان ، تکنسین های نگهداری و تعمیرات باید نکاتی را به اپراتورهای ماشین ارائه دهند که از نظر آنها انجام آن اقدامات روی دارایی های قدیمی برای مدیریت مسائل تکرار شونده لازم می باشد.

 

MTTF (میانگین زمان شکست) چیست؟

Mean Time to Fail یک معیار اساسی برای قابلیت اطمینان است که برای سیستم های غیر قابل تعمیر استفاده می شود. این شاخص نمایانگر مدت زمانی است که انتظار می رود یک مورد در هنگام کار ادامه یابد تا زمانی که نیاز به جایگزینی داشته باشد.

MTTF می تواند برای نشان دادن طول عمر یک محصول یا دستگاه استفاده شود. مقدار آن با مشاهده تعداد زیادی از موارد مشابه در یک دوره طولانی و ردیابی دوام آنها محاسبه می شود.

در صنعت تولید ، MTTF یکی از معیارهایی است که معمولا برای ارزیابی قابلیت اطمینان محصولات تولید شده مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، هنوز تفاوت زیادی بین MTTF و MTBF وجود دارد. این مسئله با به خاطر سپردن این نکته که MTBF هنگام مراجعه به موارد قابل تعمیر استفاده می شود ولی MTTF برای موارد غیر قابل تعمیر ، حل خواهد شد.

 

چگونه MTTF را محاسبه می کنید؟

MTTF به عنوان کل زمان کار تقسیم بر تعداد کل موارد ردیابی شده محاسبه می شود.

فرض کنید ما 3 هارددیسک رومیزی را آزمایش کردیم. اولین مورد پس از 500000 ساعت ، دومین مورد پس از 600000 ساعت خراب شد و هارد دیسک سوم پس از 700000 ساعت استفاده از کار افتاد. MTTF در این مثال:

MTTF = (500 000 + 600 000 + 700 000) / 3

MTTF = 1 800 000 / 3

MTTF = 600 000

این شاخص می تواند ما را به این نتیجه برساند که این نوع و مدل خاص از هارد دیسک احتمالا پس از 600000 ساعت استفاده از کار می افتد.

 

چرا MTTF مفید است؟

MTTF شاخص مهمی است که برای تخمین عمر محصولاتی که قابل ترمیم نیستند به کار می رود. نمونه های متداول این محصولات از مواردی مانند تسمه های پروانه در اتومبیل گرفته تا لامپ های منازل و دفاتر ما را شامل می شود.

MTTF به ویژه به عنوان معیار اطمینان بسیار مفید است. مهندسان می توانند از آن برای تخمین دوام یک قطعه به عنوان بخشی از یک قطعه بزرگتر استفاده کنند. این امر به ویژه در مواردی که کل روند تجارت نسبت به خرابی تجهیزات موردنظر حساس باشد ، صادق است.

MTTF کوتاهتر به معنای خرابی مکرر است، زیرا موارد خراب باید جایگزین شوند.

 

راه های افزایش MTTF

تنها راه مطمئن برای افزایش شاخص MTTF جستجوی موارد با کیفیت بهتر است. مواردی که از مواد با دوام تر ساخته شده و فرآیند کنترل کیفیت کاملی را طی کرده اند.

راه های دیگر تأثیرگذاری بر MTTF اقداماتی است که باعث افزایش طول عمر دارایی و هر نوع کالای فیزیکی می شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه ها برای اهداف مورد نظر خود و در شرایط مناسب (رطوبت ، گرما ، فشار ، ولتاژ ...) برای آنها استفاده شده است. همچنین بررسی اینکه آیا دستگاه قبل از استفاده از آن به درستی نصب شده یا خیر ، می تواند مفید باشد.

برنامه ریزی نگهداری در این مورد واقعاً مفید نیست زیرا معمولاً چیزی برای نگهداری وجود ندارد. شاید بتوانید گرد و غبار را از بین ببرید ، اما قرار نیست در هارد دیسک کامپیوتر یا لامپ، نگهداری پیشگیرانه انجام دهید. شما فقط می خواهید آنها را وقتی که به درستی کار نمی کنند، جایگزین کنید.

 

سخن نهایی

مدیران نگهداری و تعمیرات برای اطمینان از حداکثر در دسترس بودن تجهیزات و زمان کار و همچنین ایمن و کارآمد بودن کارخانه ، در اینجا حضور دارند.

درک محاسبات و استفاده از معیارهای خرابی به متخصصان نگهداری و تعمیرات کمک می کند تا برنامه ها و روشهای نگهداری آنها را بهبود دهند. بر اساس یافته ها ، آنها می توانند برای توسعه استراتژی های مدیریت دارایی بهتر و بهبود فرایندهای نگهداری کلی خود اقدام نمایند.

با محاسبه معیارهای شکست و برنامه ریزی برای نگهداری بر اساس نتایج ، آنها همچنین می توانند وابستگی سازمان خود را به نگهداری واکنش پذیر به نفع روشهای پیشگیرانه کاهش دهند که در وهله اول از خرابی های غیرمنتظره جلوگیری خواهد نمود.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی کمک نرم افزار CMMS ما در رهگیری و محاسبه این معیارها داشته باشید ، می توانید با ما تماس بگیرید.

 

همچنین می توانید از فرم های اکسل فرمول نویسی شده ای که توسط تیم مهندسی ما در "باشگاه مهندسان نت ایران" برای محاسبه و تحلیل شاخص های قابلیت اطمینان و سایر شاخص های مورد نیاز در مدیریت نت آماده شده اند، از طریق لینک های زیر استفاده نمایید :

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص MTBF

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص MTTR

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص MTBM

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص MTBP

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص هزینه های نت

دانلود پکیج شاخص های قابلیت اطمینان

دانلود فرم اکسل محاسبه شاخص کل توقفات نت

دانلود فرم اکسل محاسبه روند شاخص انواع توقفات نت

نظرات  (۱)

چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم ������������������������������������
پاسخ:
با سلام و تشکر بابت ارسال نظر
تیم مهندسی ما در TPMClub آماده هرگونه خدمت در ارتباط با مدیریت نت می باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی