TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

TPMClub باشگاه مهندسان نت ایران

مشاوره ، آموزش ، پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و نرم افزار مدیریت نت CMMS

 

CMMS ، Computerized Maintenance Management System یک برنامه نرم افزاری است که به طور خلاصه روندهای نگهداری شرکت را ساده و خودکار می کند. راه حل های CMMS در دهه 80 میلادی به وجود آمد که مدیران و خدمه از هرج و مرج ناشی از تلاش برای ردیابی WO ها ، PM ها و دارایی های آنها بوسیله کاغذ و قلم مشکل داشتند.

به لطف این نوع فناوری ، مدیران نگهداری و تعمیرات اکنون می توانند برنامه نگهداری و تعمیرات خود را به طور خودکار انجام دهند ، طول عمر دارایی را افزایش دهند ، نیاز موجودی را پیش بینی کنند و از طریق رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه سفارشات کار را پیگیری کنند.

قبل از خواندن مزایا ، می توانید مقاله "سیستم CMMS چیست و چگونه کار می کند" را در سایت ما را مطالعه و بررسی کنید.

 

مزای استفاده از سیستم CMMS

1- کاهش هزینه های خرابی و اضافه کاری

یکی از بزرگترین مزایای CMMS این است که با ساده سازی نگهداری برنامه ریزی شده و پیشگیرانه به شما کمک می کند تا زمان خاموشی تجهیزات را به طور چشمگیری کاهش دهید. اگر تعمیرات از قبل برنامه ریزی شده باشد ، تعداد شرایطی را که باید برای خرابی غیرمنتظره متوقف کنید ، به حداقل می رسانید.

علاوه بر این ، اجرای یک استراتژی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه به شما کمک می کند از تمام ساعات اضافی کارکنان مورد نیاز برای تعمیرات اضطراری جلوگیری کنید.

2- سازمان میزان کار دستی را کاهش می دهد

طبق این مطالعه ، از هر ده شرکت بزرگ و کوچک، هنوز هشت شرکت از ابزارهای دستی بدون ساختار (مانند صفحات گسترده) برای هدایت فرآیندهای معمول استفاده می کنند. علاوه بر این ، مدیران آنها می گویند که به طور متوسط دو روز در هفته را به کارهای اداری اختصاص می دهند ، که این کار آنها را از انجام کارهای مفیدتر باز می دارد.

 

ارزش دو روز در هر هفته به معنای از دست دادن بیش از 800 ساعت کار مفید برای هر مدیر در هر سال است. و این یعنی صرف زیاد زمان تلف شده که می توانست به فعالیت های مهمتری اختصاص یابد.

 

CMMS می تواند به شرکت شما کمک کند تا سازماندهی خود را در حالی که 2 روز از زمان کار دستی لازم برای بایگانی و ثبت سوابق را کاهش می دهید، حفظ کنید.

 

وقتی تیم شما زمان کمتری را برای بایگانی و نگهداری سوابق صرف می کند ، آنها می توانند زمان بیشتری را به مراقبت و نگهداری از تجهیزات و دارایی ها اختصاص دهند. این موضوع باعث افزایش طول عمر دارایی و همچنین آماده بکاری خط تولید شما می شود.

علاوه بر این ، صفحات گسترده نمی توانند بینشی را که CMMS از داده ها ترسیم می کند ، ارائه دهند. نگهداری سوابق خود در CMMS به این معنی است که با کلیک یک دکمه می توانید به معیارهایی مانند ساعتهایی که برای نگهداری و تعمیرات تجهیز خاصی صرف شده ، خرابی ناشی از تعمیرات اصلاحی و غیره دسترسی داشته باشید. این اطلاعات بینش لازم برای ایجاد بهبود تولید مبتنی بر داده را برای شما فراهم می کند.

 

نکته آخر اینکه ، اتوماسیون همراه با یک راه حل مدرن CMMS به طور قابل توجهی خطای انسانی را که با اسناد سنتی اتفاق می افتد کاهش می دهد. این چیزی است که مدیران نگهداری و تعمیرات سریعاً متوجه می شوند. وقتی دریافتند که دیگر برای اینکه قسمت ضروری برای تکمیل یک کار خاص موجود نیست ، نداشته باشند ، از شما قدردانی خواهند نمود.

بهتر است از ایده هایی برای یک نگهداری و تعمیرات موثر استفاده کنید.

 

3- معیارها عملکرد کارکنان را بهبود می بخشند

اگر بدانید دقیقاً کدام کارمندان به آموزش اضافی احتیاج دارند چه می کنید؟ CMMS عملکرد کارمندان را پیگیری می کند و می تواند به شما در حفظ عملکرد کافی یا کمبود کارمندان کمک کند. این داده های عملکرد می تواند به شما کمک کند تا زمان آموزش را به کارمندان مناسب اختصاص دهید.

 

به عنوان مثال ، داده ها ممکن است نشان دهند که کارمند A زمان زیادی را برای انجام یک کار تعمیراتی صرف می کند. شما ممکن است تصمیم بگیرید که برای افزایش سرعت کارمندان، آموزش بیشتری را برای کارمند A در آن شغل خاص اجرا کنید.

 

مثال دیگر وضعیتی است که در آن کارمند B در سه ماهه گذشته چندین حادثه تعمیراتی داشته است که هزینهای زیادی برای شرکت شما متحمل شده است. با استفاده از داده های CMMS ، می توانید به سرعت تعیین کنید که آموزش اضافی تعمیرات صحیح، سرمایه گذاری خوبی برای این کارمند خواهد بود. همچنین می توانید داده های هزینه را بررسی کنید تا تعیین کنید هزینه آموزش تعمیرات بسیار کمتر از آسیب تصادفی است.

 

افزایش 8.6 درصدی بهره وری برای کسب و کار شما چه معنایی دارد؟  CMMS ما به شرکت های بسیاری کمک کرده است تا این کار را انجام دهند.

 

4- ایمنی و سازگاری داخلی

ایمن نگه داشتن کارمندان و محیط کار خود مزیت بزرگی برای استفاده از نرم افزار CMMS است. به عنوان مثال ، با رعایت نکات ایمنی در هر کار نگهداری و تعمیرات ، اطمینان حاصل می کنید که تکنسین ها و اپراتورها هنگام انجام تعمیرات در امنیت و رعایت مقررات هستند.

 

علاوه بر این ، داشتن چک لیست های ایمنی و انطباق با سیستم های داخلی ، به آماده سازی سازمان ها برای زمان فرا رسیدن بازرسی ایمنی یا ممیزی ها کمک می کند.

 

5- CMMS مناسب اجرای یک برنامه PM را ساده می کند

نگهداری پیشگیرانه به معنای فعال بودن در مورد تعمیرات مورد نیاز در محل کار خود است. با یک برنامه نگهداری پیشگیرانه ، برای جلوگیری از تعمیرات اضطراری و اصلاحی ، کارهای نگهداری و تعمیرات را از قبل برنامه ریزی می کنید.

 

در حالی که می توان با استفاده از صفحات گسترده یک برنامه PM ایجاد کرد ، CMMS بیشتر کارهای مورد نیاز برای اجرای یک برنامه نگهداری پیشگیرانه موثر را به صورت خودکار انجام می دهد.

 

مهمترین روشهایی که سیستم CMMS به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید، این است که بتوانید بصورت خودکار فرآیند نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه را برای مدیران و تکنسین ها با ثبت و پیش بینی تاریخ های نگهداری ، وظایف ، برنامه های فنی ، گزارش های تعمیرات و موجودی قطعات انجام دهید.

 

حفظ کارآمد برنامه نگهداری پیشگیرانه شما یکی از بزرگترین مزایای نرم افزار CMMS است.

 

6- داده ها بهره وری را افزایش می دهد

مشاغلی که از بینش داده استفاده می کنند، خطر را کاهش و بهره وری را افزایش می دهند. سیستم CMMS می تواند داده های مورد نیاز برای افزایش بهره وری ، کاهش خطر و بهبود ایمنی محل کار را در اختیار شما قرار دهد.

 

توانایی نظارت بر شاخص های عملکرد کلیدی KPI یکی از مزایای مهم استفاده از CMMS است. KPI مجموعه داده هایی است که بهره وری و عملکرد کارکنان را ردیابی می کند.

 

به عنوان مثال ، ممکن است تصمیم بگیرید که می خواهید متوسط هزینه نگهداری یک قطعه خاص را اندازه بگیرید. به جای ردیابی دستی این داده ها از طریق صفحه گسترده (که احتمالاً نادرست است) ، CMMS شما می تواند داده ها را برای شما پیگیری کند. به علاوه ، CMMS می تواند داده ها را به یک گزارش زیبا تبدیل کند که تیم شما می تواند برای نتیجه گیری و اجرای بهترین روش ها از آن استفاده کند.

 

7- CMMS هزینه خود را پرداخت می کند

بیشترین سود سیستم CMMS در بازگشت سرمایه ROI می باشد. مشتریان نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات ممکن است طی 2 هفته تا 2 ماه پس از پیاده سازی سیستم CMMS ، بازگشت سرمایه ROI را ببینند.

 

سخن پایانی

تیم مهندسی نت ما در TPMClub با همکاری شرکت مهندسی هیکو، سیستم CMMS کاملا حرفه ای و مدرنی را با هدف افزایش بهره وری و رعایت ایمنی شرکت شما ، کاهش هزینه های نگهداری کلی ، بهبود بهره وری کارمندان ، پیگیری دارایی ها و موجودی های شما و مدیریت و نظارت کامل بر کلیه عملیات نگهداری و تعمیرات طراحی نموده ایم.

 

اگر می خواهید این مورد را خودتان بررسی کنید ، از شما دعوت می کنیم تا با مشاورین ما در باشگاه مهندسان نت ایران TPMClub در ارتباط باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی